Monday, November 18, 2013

en çok yapılan tarifler

Merhabalar degerli site ziyaretcilerimiz. Simdiki yayinimiz en çok yapılan tarifler.






en cok yapilan tarifler 1


Anne olunca daha becerikli oluyorsun. Bazen asla yapamam dediklerinin alâsını yapıyor,imkansız denilenin en iyisini başarıyorsun..Mesela kendi kendine dikisi ögrenip manto dahi dikmek,asla bu mevsimde olmaz denilsede kuru Tarhana yapmak gibi.. Şubat da yaptığım #Tarhana #Tarifi akşama blogda.. 









Sabah instagram'da ki yazımı da ekleyerek başlamak isterim.


Sevgili Azide 


'Arkadaşımdan Hediyeler, Tarhana bile var adlı', videosunda paylaşmış ve tarifini rica etmişti. Çok iyi oldu, çünkü Şubat'da yapmış olduğum bu Tarhanayı hep paylaşmak istiyordum ve bu vesile ile yayınlayabiliyorum.






Tabii ki büyüklerimizin bir bildiği var ama  evlat sevgisiyle yola çıkan bir annenin başaramayacağı bence çok az şey var. 






Akrabamızdan gelen Tarhana'nın bitişi Şubat ayına denk gelmişti. Özellikle de kızımdan sonra toz,hazır çorbalardan çoktan vazgeçmiştik. Kızıma sık sık Tarhana Çorbası yapıyordum, 


bitince içim sızlamıştı. 






Annelik her fırsatta vicdan azabı demek ya, işte ben o sızıyla ben bunu Allah'ın izniyle yaparım diyerek önce bir araştırma yaptım. İnterneti gezdim,okudum,aradım,taradım. Ailenin kadınlarına sordum. Herşeyi not edip bana uyan bir tarif yaptım kendimce. Hepsinden,kendi damak zevkimizi de düşünerek alışverişe çıktım.


en cok yapilan tarifler 2






Tüm kullandığım malzemelerin hepsini organik marketten aldım. (Belki annelik vicdan rahatlatması bilemiyorum :) )


Büyükleriminde tavsiyesi ile kendi yaptığım yoğurdu 2 gün sıcak odada bekletip ekşittim.


Malzemeler Yaklaşık olarak 


1kg ev yapımı yoğurt


800 gr domates


750 gr. kadar soğan


7 diş sarımsak


1 demet maydonoz


1 demet nane


1 demet dereotu


900 gr. kırmızı biber


İnce çekilmiş Deniz Tuzu


Karabiber, Pulbiber (az)


200 gr. Keçi Peyniri


4 y.k. domates salçası


Yaklaşık 3 - 4kg Un


en cok yapilan tarifler 3




  • Tüm Malzemeleri Rondodan geçiriyoruz. (Kabuklarını soyup,yıkayıp,temizleyip vs..)


  • Ardından bu malzemeler yoğurtla karıştırılıyor.


  • Bu malzemelere azar azar un ekleniyor. 


  • 4 gün boyunca her gün toplamı 3-4kg a varan unu, azar azar ekleyip, sabah akşam yoğurdum..(alt üst ediliyor ve bu esnada un eklenerek yapılıyor)


  • Buraya kadar sorun yok. 


  • İşin zor kısmı kurutmada. Daha doğrusu o sınır. Çok kurursa ufaltılması zorlaşıyor.


  • Benim Tarhanayı yaptığım zaman havalar çok soğukdu, hatta kar yağmıştı..


  • 5.gün sabahı şu şekilde mutfağa, pişirme kağıdına dizdim..





  • en cok yapilan tarifler 4



    • Sürekli çevirdim..



    en cok yapilan tarifler 5




  • Şu üstteki fotoğrafdaki gibi kenarları kurumaya başlayınca,en cok yapilan tarifler 6


  • rondodan geçirdim





  • en cok yapilan tarifler 7


    Eledim. (Eledikçe inceldi). Sürekli elimle karıştırdım,havalandırdım.en cok yapilan tarifler 8


    (Üstteki fotoğrafda tüm adımları görebilirsiniz)


    en cok yapilan tarifler 9


    Azmin zaferi ile, her fırsatta karıştırarak,eleyerek kızıma ve sevdiklerime miss gibi Tarhanamı yaptım. Sakın korkmayın, mutlaka deneyin. Malzemelerin yarısı ile yapın isterseniz.


    Keçi peynirini Keşanlı bir teyze söylemişti. Bu sayede tarhana'nın ekşimsi tadı daha belirgin oldu. Ama peyniri koymasanızda olur.


    Kolay gelsin. Şifa olsun ;)













Bu yazi ile alakali daha fazla yazi bulabileceginiz guzel bir internet kaynagi : basit sütlü tatlılar

No comments:

Post a Comment