Friday, February 7, 2014

Keyifli Bir Yalnızlık!


Bu gün muhteşem bir güne uyandım diyebilirim. Sonrası malum... Ancak bu günü özel yapan şeylerden bir diğeri de kendime uzun zamandır bu kadar vakit ayıramamış olmamdı... Bol bol okudum, düşündüm, müzik, çay, derken vakitte ilerledi. Hatta bir ara fotoğraflara baktım... Gerçeğin fotoğraflarda saklı olduğuna inanıyorum, o nedenle şu anın fiziksel gerçekliğini reddetmeye hazırım... Neyse gelelim asıl bahsetmek istediğim konuya... Neden bunu gözardı ettim bilmiyorum ama okuduğum kitaplara tarih atma alışkanlığını bu yılın ortasında kazandım ve bugün okuduğum kitaplara göz atma fırsatı buldum. 2013'ün bilmem neresinden itibaren okumaya başladığım kitapların sayısı otuz dokuzmuş. Ne de az... Ama sanırım bir de tarihsiz kitapları eklersek daha anlamlı bir rakam olacaktır ama ne de olsa nicelik değil nitelik önemli...

Şöyle bir gruplandırma yaptım 2013 yılında okuduğum ve oldukça beğendiğim, hafızama fena halde kazınan, okuduğum hikayenin içinde kaybolmak istediğim romanları belirledim.  (Bu arada okuduğum kitapların çoğu gerilim, korku, gotik romantik türünde)

İlk sırada kesinlikle AVM var. Yazarı S. L. Grey


keyifli bir yalnizlik 1


İkinci sırada ise Ruhlar Dükkanı/Stephen King var.


keyifli bir yalnizlik 2


Üçüncü sırada Şibumi/Trevanian var. Kesinlikle muhteşem bir kurguya ve anlatıma sahip bir roman.


keyifli bir yalnizlik 3


Bunların dışında Günce/Chuck Palahniuk, Mülksüzler/Ursula K. L. Guin, Undine/Friedrich de la Motte Fouque de etkilendiğim kitaplar arasında.

Bu sene ayrıca ilk defa okuduğum bir yazar var ve bağımlısı oldum diyebilirim. Neden Paulo Coelho'yu okumakta bu kadar geciktiğimi bilmiyorum. Şu ana kadar okuyabildiğim kitapları ise Kazanan Yalnızdır, Brida ve Elif...

Biliyorsunuz ki Stephen King'in de tüm kitaplarını okuma çabası içindeyim, bu sene içerisinde Ruhlar Dükkanı, 22/11/63, Göz, Yaratık, Ejderhanın Gözleri, Karanlık Çökünce ve Eğlence Parkı'nı okuyabildim. Geriye sadece elli tane kitap kaldı :)

Kitap mevzusunu gelecek yılda daha fazla kitap okuyabilmeyi dileyerek bitiriyorum. Gelecek yılla ilgili de bir kaç cümle kurmak istiyorum müsaadenizle fakat bunun için önce 2013'e biraz kınama, biraz hayal kırıklığı ve dopdolu, rengarenk anılar ve yaşantılarla geri de kaldığı için teşekkür ediyorum... Biliyorum ki 2014 de geldiği gibi gidecek yeter ki giderken fazla gürültü yapmasın, kırıp dökmesin...Sanırım bu yazıyla beraber 2013'ün son paylaşımını da yapmış oldum. Okuduğunuz için teşekkür eder; mutlu, sağlıklı ve huzurlu bir yıl geçirmenizi dilerim.

No comments:

Post a Comment