Tuesday, April 23, 2013

teneke kutu dekupaj boyama

Merhaba degerli web sitesi ziyaretcilerimiz. Yogun istek üzerine sizlere bugün teneke kutu dekupaj boyama yazisini sunmaya karar verdik.




İş yerindeki arkadaşlara ‘teneke kutularınızı atmayın’ diye tembihlemeye başladığımı yazmıştım daha önce ve ilk kutu geldi :)

Teneke kutuyu getiren arkadaşım İlknur'a saksı yapmaya karar verdim. Bu sefer ilk yaptığımdan farklı olarak kutunun üst ve alt kısımlarını renkli boya ile boyamaya karar verdim.

Fakat peçeteyi yapıştırdıktan sonra kenarları gözüme pek hoş gelmedi. Bir süre bu kısımlara ne yapsam diye düşünerek beklettim. İnternette şerit biçiminde kenar süsü arattım ve uzun aramalar sonunda bulduğum bir şeridi kendime göre uyarlayarak renkli fotokopisini aldım.

Kullandığım Malzemeler :



  • Cadence S.Beyaz Akrilik Boya

  • Cadence Kahverengi Akrilik Boya (No : 1153)

  • Cadence Peçete Aplike Medium (Peçete Tutkalı)

  • Cadence Transfer-Dekupaj Tutkalı

  • Desenli Peçete

  • Fırça (Boyamak için)

  • Yumuşak uçlu Fırça (Peçeteyi yapıştırmak için)

  • Cadence Sprey Vernik

  • Kendim hazırlayıp renkli çıktı aldığım şeritler



Yapılışı :

1. Teneke kutumuzu 1 kat Beyaz boya ile boyuyoruz. 1 saat sonra ilk kat kuruduktan sonra tekrar 1 kat beyaz ile boyuyoruz. Eğer 2 kat boya kapatmaz ise 1 kat daha beyaz boya ile boyayınız.

2. Tenekenin alt ve üst kısımlarını düzgün bir şekilde kahverengi boyamak için kağıt şerit yapıştırdım. (Bu şekilde fotoğrafını çekmeyi unutmuşum, artık bir dahaki sefere...) 2 kat kahverengi boya ile boyadım.

3. Desenli Peçetemizi teneke kutunun kahverengi boyalı kısımlarının arasına denk gelecek şekilde kesiyoruz. Peçete 3 kat olduğu için desenli kısmını ayırıyoruz.

4. Yumuşak uçlu fırça ile Peçete Tutkalını peçeteyi yapıştıracağımız yere ince bir kat sürüyoruz.

5. Peçeteyi dikkatlice yapıştırıyoruz ve üzerine de tekrar peçete tutkalı sürüyoruz.

6. Peçetenin kenarlarına da sarı renkli şeritleri cadence transfer-dekupaj tutkalı ile yapıştırıyoruz. Şeridi yapıştıracağımız yere önce tutkalı sürüp, üzerine şeridi yapıştırıyoruz ve şeridin üzerine tekrar tutkal sürüyoruz.

7. Son olarak da kuruduktan sonra vernikliyoruz. (Ben genelde boyadıklarımı biriktirip biriktirip vernikliyorum…)






teneke kutu dekupaj boyama 1






teneke kutu dekupaj boyama 2






teneke kutu dekupaj boyama 3






teneke kutu dekupaj boyama 4








İyi Günlerde kullanılsın...



Bu makale ile alakali daha detayli bilgi bulabileceginiz tavsiye ettigimiz bir web sitesi : eskileri değerlendirme etkinliği

No comments:

Post a Comment