Saturday, September 14, 2013

KIŞA HAZIRLIK, ŞEFTALİ KOMPOSTOSU-KONSERVESİ, PATLICAN,KABAK KURUTMASI



kisa hazirlik seftali kompostosu konservesi patlican kabak kurutmasi 1



kisa hazirlik seftali kompostosu konservesi patlican kabak kurutmasi 2



kisa hazirlik seftali kompostosu konservesi patlican kabak kurutmasi 3


 


KIŞA HAZIRLIK, ŞEFTALİ KOMPOSTOSU-KONSERVESİ, PATLICAN,KABAK KURUTMASI


MERHABALAR SEVGİLİ DOSTLAR,DOSTÇA BAKAN VE DÜŞÜNENLER :)


Malum yaz sıcakları güneşli günler bitmek üzere,kış için hazırlık zamanı, karınca misali herkes imkanı ölçüsünde bir şeyler hazırlıyor, ben de eşimin yardımıyla azar azar hazırlıyorum bundan da çok zevk alıyorum :)


ALLAH hepimizin evini bereketlendirsin,yemeyi ve yedirmeyi nasip etsin inşallah 


neler yaptım:


rende domates kaynatıp şişelere doldurdum,


adana usulü kırmızı biber salçası (güneşte),


rende domates salçası (güneşte ),


kabak,patlıcan,domates,biber, dolmalık sebze kurutması,


mürdüm eriği kurutması,


şeftali kompostosu konservesi,


mürdüm eriği marmelatı,


taze üzüm reçeli,


taze incir reçeli,


dondurucuya koymak için:


közlenmiş kırmızı biber,


kompostoluk kızılcık,


kompostoluk mürdüm eriği,


daha turşu yapmaya başlamadık :)

nasıl hazırladım :

ŞEFTALİ KOMPOSTOSU: ilk kez yaptım inşallah güzel olur :)

tarif edilişine göre şeftalilerin kabuklarını çok ince soydum,

4 e bölünüyormuş ama ben daha küçük böldüm yemesi kolay olsun,

temiz cam şişelere tepmeden doldurdum,

her şişeye 1 çay bardağına yakın şeker koydum,

dolana kadar soğuk su koyup kapaklarını kapattım,

şişeleri geçecek derinlikte!  düdüklü tencereye 4 adet şişe yerleştirdim(bu kadardı)

üstünü aşacak şekilde soğuk çeşme suyu döküp ocakta 10 dk kadar kaynattım

şişeler kaynama esnasında su üstüne çıkmasın diye içi su dolu tencereyi şişelerin üstüne ağırlık yaptım,

ters çevirdiğim şişelerin üstünü örttüm

KURUTMALIKLAR:

doğradığım veya dildiğim sebzeleri kuru bir tepsiye koyup güneşte beklettim,kurumaya yakın salamuralık iri tuz attım


 





No comments:

Post a Comment