Wednesday, August 7, 2013

aşçılık kursları

Selam degerli web sitesi ziyaretcilerimiz. Bugunku yazimiz aşçılık kursları.


ascilik kurslari 1



Büyük bir sektör haline gelen Yiyecek Ve İçecek alanında açılan Aşçılık Kursunda dalında uzmanlaşmış, sıcak mutfak aşçısı yetiştirilmektedir. Ücretsiz Aşçılık Kursunun amacı toplu yemek yenilen yerlerde yiyecek hazırlama ve mutfak yönetimi alanında çalışacak elamanları yetiştirmek olup, aşçılık kursuna katılan kursiyerlerde koku duyumları gelişmiş, düzenli çalışma alışkanlığına sahip, dikkatli ve titiz olmaları aranan niteliklerdir. Yaratıcılık meslekte başarıyı artırıcı bir özelliktir.


İSTANBUL İL ÖZEL İDARESİ, İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ, İSTANBUL TİCARET ODASI , İŞ-KUR İL MÜDÜRLÜĞÜ İŞBİRLİĞİ KAPSAMINDA DÜZENLENEN MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM KURSLARI PROJESİ


Ücretsiz Aşçılık Kursu: Açılan kursumuzda besin bilimi, gıda bilimi, yiyecek hazırlama ve standart geliştirme, besin hijyeni, dünya mutfaklarından örnekler, mutfak yönetimi ve denetimi konularında eğitim verilmiştir.


Aşçılar çalıştıkları kurumun mutfağında yemek listesini hazırlama, gereken malzemelerin alınması, alet araç ve gereçlerin bakımı, yiyeceklerin belli bir plana göre yapımı, hazırlanan yiyeceklerin kalitesinin denetlenmesi ve zevkle uygun şekilde sunulması gibi işleri yürütür.


Çalışma alanları; lokantalar, konaklama yerlerinin ve toplu yemek yenen özel veya resmi kurumların mutfakları, yemek fabrikaları v.b. yerlerdir. İyi yetişmiş yaratıcı aşçılar kolaylıkla yüksek ücretli iş bulabilmektedirler.


Ücretsiz Aşçılık Kursu PROJE NASIL UYGULANIYOR ?


1)Eğitim İstanbul İli sınırları içinde yapılmaktadır.


2)Eğitim bölümleri endüstri, bilişim ve hizmet sektöründe ihtiyaç duyulan ve ön plana çıkan mesleklerden seçildi.


3)Her kursun eğitim ve öğretim programlarında Milli Eğitim Bakanlığı Mevzuatı dikkate alındı.


4)Kurslarla ilgili iş ve işlemler İdarenin bilgisi ve onayıyla gerçekleştirilmektedir.


5)Eğitimler teorik ve uygulamalı şeklinde gerçekleştirilmektedir.


6)Her okulda, okulun müsaitliğine göre belirli sayıda kurs açılmaktadır.


7)Hafta içi: 4 saat, hafta sonu: 8 saat, okulun müsaitlik durumuna göre düzenlenmektedir.


8)Her sınıf sayı olarak en az 18 kursiyerden oluşmaktadır.


9)Her bir kursiyer en az 260 saat eğitim almaktadır. (eğitim saatleri dersin niteliğine göre ayarlanabilir).


10)Konular % 85 teknik % 15 sosyal-kültürel alan konuları şeklinde işlenmektedir.


Ücretsiz Aşçılık Kursu KİMLER KATILABİLİR ?


1) En az ilkokul mezunu olanlar.

2) Sağlığı öğrenim görmek istediği meslek için elverişli olanlar.


Ücretsiz Aşçılık Kursu DERSLER NASIL İŞLENİYOR?


1) Eğitim Mekanı olarak ilgili liselerin sınıf, laboratuar ve atölyeleri kullanılmaktadır.


2) Eğitim için meslek liselerinin en iyi ve donanımlı olduğu bölümler tercih edilmektedir.


3) Eğitim çağın niteliğine uygun metod ve teknolojiyle yapılmaktadır.


4) Talep eden her lise için rehber hoca, eğitmen desteği sağlanmaktadır.


5) Temel mesleki kitapların yanı sıra eğitim destek notları hazırlanabilmektedir.


6) Eğitim dönemi sonunda, kursiyerlere MEB onaylı sertifika verilmektedir.


Ücretsiz Aşçılık Kursu NERELERE BAŞVURU YAPILABİLİR


İl Milli Eğitim Müdürlüğü     0212 526 19 60 – 0212 455 04 91


Şişli Endüstri Meslek Lisesi    0212 222 65 45


Beşiktaş Ziya Kalkavan Anadolu Denizcilik Meslek Lisesi    0212 261 63 03-06


Bağcılar Endüstri Meslek Lisesi    0212 550 15 99


Üsküdar Haydarpaşa Endüstri    0216 345 40 55


Ümraniye Endüstri Meslek Lisesi- Meslek Lisesi    0216 335 60 02-03


ÜSKÜDAR İMKB KIZ TEKNİK ve MESLEK LİSESİ

Ücretsiz Aşçılık kursu, Ücretsiz Bakıcı Anne kursu, Ücretsiz Kuaförlük kursu, Ücretsiz Özel Eğitimde Öz Bakım Becerileri kursu, Ücretsiz Yaşlı Ve Hasta Bakımı kursu, Ücretsiz Zihinsel Engellilere Özbakım Becerileri






http://pdfdergi.com



Ilgilenebileceginiz ilginc konular ve siteler : alk okullar

No comments:

Post a Comment