Tuesday, August 20, 2013

dikiş elbise kalıpları

Selam sevgili site ziyaretcilerimiz. Yogun talep üzerine sizlere bugün dikiş elbise kalıpları makalesini yayinlamaya karar verdik.

Merhaba arkadaşlar... Bu hafta içi aldığım bir maille Sevgili Yeşim Hanım basenlerini kamufle edebilmek için kloş bir elbise dikmek istediğini fakat elbisenin iki parça halinde dikilmesini değilde tek parça olmasını istediğini belirtti. Belden yukarısını ayrı eteği ayrı yaparsa belki yapamam diye düşünüyormuş kendisi :) Onun için beğendiği modeli bana gönderip bir yol istemiş benden :) Ben de Yeşim Hanım'a hafta sonuna kadar bir çizim hazırlayacağımı belirtmiştim. Çizim hazırlaması kolay da fotoğraf çekiminde sorun yaşadım çünkü hava o kadar kötü ve ışık o kadar az ki evdeki ışıkları da yakmama rağmen yeterli ışık olmadığı için fotoğraflar çok net çıkmadı kusura kalmasın Yeşim Hanım artık :)

Neyse şimdi öncelikle modelin resmini ve sonra çizimlerimi paylaşarak resimlerle anlatacağım yapılışını... Tekrar söylemek istiyorumki bunlar tamamen benim yapma yöntemlerim doğrusunu yanlışını kuralını kaidesini bilemiyorum yanlışım varsa dikiş üstadlarından affımı dilerken ben de bu yöntemleri yaparak sonuca gayet olumlu adımlarla ilerlediğimi de belirtmek istiyorum :)

Evet başlayalım...


dikis elbise kaliplari 1


Evet Yeşim Hanım böyle bir model istiyor. Resimden anladığım kadarıyla bu elbise de aslında iki parça gibi geldi bana fakat birkaç yerde büyük pili kullanarak mı eteğe o şeklini verdiiiiii yoksa eteğe üçgen eklemesi mi yaptı orasını anlayamadım :) Fakat ben bunu yapsaydım nasıl yapardım o kısma gelelim :)


dikis elbise kaliplari 2


Evet bu elbise kalıbının nasıl çıakrıldığını daha önce de anlatmıştım şu anda konumuz bu olmadığı için ben hemenceci çizdim siz ayrıntısını isterseniz kalıplarımdan bakabilirsiniz...


Bu kalıpta tek hesap etmeniz gereken eğer kumaş likralı falan değilse ve esnemiyorsa beli daha geniş alıp yani 4 numarayı daha uzun tutup kesmek ve belde dikiş sonrası oluşacak potluğu penslerle düzeltmektir. Çünkü sadece sağ ve soldan dikişlerle belinizde düzgün bir duruş sağlamanız imkansız olacaktır çünkü göğüsler kumaşta bir bozulmaya neden olur. Eğer beli geniş alır ve ona göre kesip dikerseniz tam iki göğüs altından ve sırtta da yine iki pensle bu işi çok daha oturaklı şekilde halletmiş olacaksınız...



dikis elbise kaliplari 3


Bu elbise de yapacağımız şey uzun olduğu için uzatmak ve çan şeklinde bir görüntü elde etmek. Çanı istediğiniz kadar geniş tutabilirsiniz fakat ççan ne kadar geniş olursa eteğin uçları arasındaki orantı o kadar kötü durur çünkü sağ ve sol çok uzun olacağı için ordaki yükseklik öndeki yüükseklikten farklı olacak ve eteği giydiğinizde de sağ ve solda birikmeye neden olacaktır. Anlayacağınız dar bir çan olarak yapmanız en doğrusu olacaktır...







dikis elbise kaliplari 4


Peki bu elbiseye iki parça yapmadan nasıl kloşluk hissi verilecek.. Yukardaki şekilde gördüğünüz gibi 


A-Bel


B-Göbek ölçülerinden kesikli çizgiler çizdim. Belki siz buna başka bir model olasılığı için 


C-Kalça'yı da ekleyebilirsiniz. Fakat o baseni ne kadar gizler bilemiyorum o nedenle şu an da A ve B üzerinde durmak istiyorum...


(Umarım anlatım tarzım yorucu ve anlaşılmaz değildir)


Şimdi öncekikle neden A ve B yi belirttim, eğer elbiseyi iki parçalı yapmak istemiyorsan kloş hissi için eteğe kumaş ilavesi yapmamız gerekecek ve bu ilaveleri A ve B noktalarından yapabiliriz. Nasıl mı....


Aşağıdaki şekilde görünen elbisenin sağ ve solundan ve hatta ön orta ve arka orta noktasından ilave yapacağımız kumaş parçamız. Çok basit aslında Yüksekliği A'dan mı yoksa B'den mi yapacağına göre değişen birkaç üçgen parçası kesilecek ve eteğğin sağ ve soluna ve hatta daha kloş isteniyorsa ön ve arkasına eklenecek. Hatta sağ,sol,ön,arka diye sınırlandırmayalım. İsternirse önden orta noktanın sağına ve soluna arkadan da orta noktasının sağ ve soluna yapılabilir. Hatta eski kovboy filmlerindeki kadınların arkadan kabasık dolduğı ebiseleri gibi bir elbise için sadeve arka ortadan bile kocaman geniş bir üçgen eklenebilir.... Durumu anlatabildim mi tam olarak bilemiyorum ama bu üçgenler her yere takviye kloşluk olarak eklenebilir.Aşağıdaki resimde de belirttiğim gibi üçgeni keserken sağdan ve soldan sadece dikiş payı bırakacak şekilde kesmeli ve diktiğinizde tam üçgen olarak kesişmeli dikiş yerleri yoksa pot duracaktır.


Bence bu yöntemi hemen elbisede değilde küçük evde kalan parçalarınızdan birkaç parçaya uygulayarak deneyin daha kolay oturacaktır kafanıza...


Üçgenin etek ucunu ne kadar geniş yaparsanız o kadar kloş olacaktır fakat onu da abartırsanız bir yerde yığılma yapar etek yürürken, dikkat etmelisiniz... Ve bu üçgeni yaparken yüksekliğin her yerde eşit olmasına özen gösterin yoksa orantısız olacaktır bir yöne yığılma olur etek kötü durur, ikiye katlayarak keserseniz kumaşı daha orantılı olacaktır...



dikis elbise kaliplari 5



dikis elbise kaliplari 6


Aslında kloş eteklerde uygulababilecek başka bir yöntem de yukarıda görmüş olduğunuz yöntem... Bu anlatımda 6 parçalı kloş etek görüyorsunuz. siz bel genişliğiniz yani 2 numarayla gösterilen bölgeyi 6 eşit parçaya bölmüş oluyorsunuz ve sadece dikiş paylarını ekliyorsunuz her bir parçaya... Yani


Beliniz 90 cm


6 parçalı etek yapacaktınız.


dikiş payları 1 cm olsun her bir paraçanın.


90/6=15 cm


her bir parça 15 cm olacak fakat dikiş paylarını da hesaba katarsak,


her parçanın sağ ve solu iki taraflı dikileceği için sağdan ve soldan birer cm eklersek 2 cm geniş kesmeliyiz.


15+2=17 cm


Yani her bir parçayı 17 cm bel genişliği şeklinde keser ve etek ucunuda hesaplarken yine 2'şer cm ekler ve keserseniz istediğiniz kloşlukta etek elde edebilirsiniz.


3 parça arkaya 3 parça öne gelecek şekilde sağdan ve soldan üst elbisenizin dikişleriyle kesiştirerek dikerseniz gerisi kendiliğinden gelecektir zaten :) 


Not: eğet göbeğiniz çok fazlaysa ve ön ve arka bel orantınız %50 civarında değilse o zaman arka parçaları daha dar ön parçaları daha geniş yapmalısınızki sağ ve sol dikiş çizgileri tam kenarlarda durabilsin ve elbisenin koltuk altı dikişleriyle denk düşebilsin, yoksa orantısız olacaktır :)


Anlatabildim mi bilemiyorum ama umarım önclikle Yeşim Hanıma ve herkese yardımcı olacak bir yazı olmuştur. Varsa bir eksiğim atladığım bir yer lütfen sormaktan çekinmeyin ben mutlaka yardım eder hatamı da düzeltirim :)


NEŞELİ DİKİŞLER... :)



Ziyaret etmeniz gereken diger makaleler : güler erkan elbise giyim kalıpları

No comments:

Post a Comment