Tuesday, October 15, 2013

KAPYA BİBER SEZONU AÇILDI



kapya biber sezonu acildi 1


Haftanın İlk Gününden Sevgiler,Selamlar Hepinize!!!


Güzel bir hafta olsun,sağlık ve huzur olsun inşallah!!!


Bugün başlayan Eğitim ve Öğretim yılı tüm çocuklarımıza başarılar getirsin...Geçen hafta uyum programı ile 1.sınıfa başlayan oğlum bugün tam gün olarak devam ediyor...Küçük kızımız Lise 4. sınıfta ve Üniversite sınavına hazırlanıyor...Bu sene bizim için yoğun ve zor geçecek sanırım...Umarım kızımda istediği puanı alır ve istediği üniversiteye girer....Büyük kızımız Üniversiteyi bitirecek inşallah 4. sınıfta...15 gün sonra onun içinde yoğun günler başlayacak...KPSS ve ALES için dershaneye gidecek Erzurumun soğuğuyla mücadele edecek...Zaman çabuk geçiyor bizlerde hızla yaşlanıyoruz...Özellikle benim gibi 40 ı deviren izleyicilerim bunu farketmeye başlamışlardır...Ama yinede sağlık olsun diyelim....


Eylül ayı benim için sebzelerle oynama ayı ....Kışlık yiyecek hazırlama yolunda bayağı emek sarfediyorum...Tabiki tüm hanımlar aynı durumda...Herkese kolay gelsin,bol bereketli sofralarda sağlıkla yemek nasip etsin yaradan...



kapya biber sezonu acildi 2






Kapya Biberi çok sevdiğimiz için her sene bolca hazırlıyorum....Biberleri yıkayıp,çekirdeklerini temizledikten sonra ikiye bölerek tepsiye dizip fırında pişirdim ve kabuklarını soyduktan sonra poşetleyerek dipfrize kaldırdım...Fakat yukarıda gördüğünüz turşusunu farklı bir şekilde yaptım...Biberleri yıkadıktan sonra doğradım ve az suda haşladım...Daha sonra içine sirke,tuz ve sarmısak ekleyerek yarım kg lık kavanozlara koyup ters çevirdim...


Kışın yemeklerin yanında enfes oluyor...


kapya biber sezonu acildi 3


Kırmızının doğadaki en doğal hali bence şu renge bakarmısınız?


Kapya biberi minik minik doğrayıp saklama kabına yerleştirdim ve dipfrize attım...Kışın salatalarda kullanmak üzere...Kış için hazırlıklarım bitmedi birçok şey hazırladım ve hazırlamaktayım...Eylül ayında sebzelerle oynamak çok zevkli...Reçeller yaptım,sebze kuruttum (fasulye,dolma biber,sivri biber,patlıcan ) fasulye ve bamyayı domatesle çevirip dipfrize attım ....Şimdi sırada domates sosu var...Akşamları durmadan çalışıyorum...Kurutmak üzere domateslerimi de bahçede güneşe koydum...Daha sonra ayrıntılı ve fotoğraflı yayınlayacağım....


Bol bereketli,sağlıklı ,huzurlu günler dilerim....


No comments:

Post a Comment