Monday, October 28, 2013

tığ şişle şirin bebek yelekleri

Selam degerli web sitesi takipçilerimiz. Bugunku yazimiz tığ şişle şirin bebek yelekleri.


MERHABALAR;






Blogumu uzun zamandır takip edenler diyeceklerdir ki ; yine mi bu Deniz Temalı Bebek Takımı... Ama bu defa Sevgi hanımın ricası üzerine sıvadım koları...






sevgi dedi ki...




"selamalr sevgili arkadaşım.ben deniz temalı hırkanızdan ördüm elinize salık harika olmuş.koltuk altına kadar geldim.reglan kol için üç ilmek kesin yazmışsınız.kol ayrımından sonra reglan kol kesimini anlatabilirmisiniz acaba.örgü elimde kaldı valla,her ksimden sonra kaç sırada bir kesiyorsunuz.bide üç ilmeği keserken birliktemi örüyorsunuz.takıldım kaldım.acil yardım bana.. şimdiden teşekkürler ederim.hatta resimli ekleyebilirseniz çok çok sevinirim.."








tig sisle sirin bebek yelekleri 1






Birazdan sizlerle "Burgulu Reglan Kolu" paylaşacağım. Umarım yeterince açıklayıcı ve detaylı anlatabilirim...Ben kol yapımını 36 ilmek üzerinde anlatacağım.. Haroşanın örneğimizle pek bir ilgisi yok.. Sadece örgünün uç kısmı kıvrılmasın diye yapıldı.. Haroşanın üzerine 4 sıra düz ördükten sonra; reglan kesimine başlıyoruz.






tig sisle sirin bebek yelekleri 2






Kol yapımında her iki tarafta da sabit ilmek bırakacağız.. Ben 2 ilmek bırakacağım.( Yanlarda bırakılan ilmek sayısı 3-4'den fazla olursa örgünün kenarları gergin oluyor ve kazaklarda kötü bir görüntüye sebep oluyor..) Sabit 2 ilmeği ördükten sonra 3 ilmeği tığa alıyoruz. 






tig sisle sirin bebek yelekleri 3






Tığı aldığımız ilmeklerle birlikte sanki burgu yapıyormuşuz gibi sol elimizdeki şişin arkasına geçiriyoruz.






tig sisle sirin bebek yelekleri 4






Tığa aldığımız ilmeklerden 1.'si ile sol elimizdeki şişteki ilmeklerden 1.'sini birlikte örüyoruz. Aynı işlemi 2. ve 3. ilmekler için de yapıyoruz. ( Tığa kaç ilmek alırsak bu işlemi o sayıda yapıyoruz. Bu sayıyı elimizdeki mevcut ilmeğin kol evi yapımının bitiminde kaç ilmek olmasını istiyorsak ona göre belirleriz.)  






tig sisle sirin bebek yelekleri 5






Kesimin sonunda kullandığımız 6 ilmek; 3 ilmeğe düşer.






tig sisle sirin bebek yelekleri 6






Aynı işlem sıra sonunda da tekraralanır, küçük bir farkla... Sıranın sağında tığdaki ilmekler sol elimizdeki şişteki ilmeklerin altına alınırken; sıranın solunda tığdaki üç ilmek sol elimizdeki şişin üzerine çıkarılır.






tig sisle sirin bebek yelekleri 7






Şişin üzerine alınan ilmekler; sırasıyla tığdaki 1.ilmek ile şişteki 1. ilmek., 2. ile 2., 3. ile 3. örülür...






tig sisle sirin bebek yelekleri 8






Sıra sonunda yine sabit 2 ilmek örüyoruz. 






tig sisle sirin bebek yelekleri 9






Her iki taraftan 3'er ilmek azaltarak yaptığımız ilk işlemden sonra, 36 ilmeğimiz 30 ilmeğe düşümüş oluyor. Bu işlem arka ve kollar için her iki taraftan yapılırken; hırka gibi önü iki parçalı örgülerde ise düğme ve iliği olmayacak taraftan yapılıyor.  






tig sisle sirin bebek yelekleri 10






 Aynı işlemi  5 sıra düz ördükten sonra istediğimiz sayıda tekrarlıyoruz. Ben Deniz temalı Bebek Takımının hırkasında bu işlemi 6 defa tekrarladım..






tig sisle sirin bebek yelekleri 11






Örgünün arkadan görünüşü...






tig sisle sirin bebek yelekleri 12






Diğer Reglan kollu çalışmalarımdan bazılarını da hatırlayalım kısaca;






VAKVAKLI HIRKA..






tig sisle sirin bebek yelekleri 13






HELLO KİTY'Lİ BEBEK HIRKASI






tig sisle sirin bebek yelekleri 14






BAHAR TEMALI BEBEK KAZAĞI






tig sisle sirin bebek yelekleri 15






Yeni paylaşımalrda yeniden görüşmek dileğiyle...






SEVGİLER....









Ziyaret etmenizi onerdigimiz ilginc bir yazi : tığ işi kız yelekleri

No comments:

Post a Comment