Tuesday, October 1, 2013

kavala & kalimera


sabah sabah erkenden uyaninca aklimdan onlarca sey gecti: niye geziyorum' gibi mesela'  bir sozum olsun diye geziyorum diye kendi kendimi yanitladim. soru zor degildi ya da ben zaten yanitini bildigimden... atinada yedigim yogurt cok leziz ancak kavaladaki berbatti demek icin, bizim kotu vapurlarimizla surme iskele derdi olmayan kocamann kapisini (kapi:))) limana acan ve oradan dusmesi icin bir insanin hakikaten deli olmasi gereken konforlu gemileri gordukten sonra bizim ne kadar dusuk yasam standartlarinda yasadigimiz uzerine iki cift lafim olsun diye' insanlari gozleyip farklarimizi ayniliklarimizi gormek icin ez cumle  mal gibi bir sey gormeden yasayip olmemek icin geziyorum. 


yunanistan krizde diyenlere gulup bizden ne kadar iyi yasadiklarini anlatmak icin bile buralari gezmek gerek. kriz kucuk sehirlere geldikce etkisini azaltiyor. su anda kavaladayim mesela: sahilin bir kismi trafige kapatilmis: festival var. 


en basit gozlemler: cok sigara iciyor yorgo ve marikalar: cok konusuyorlar telefonla ve hic olmadik yerde, ingilizce bir gece - bir kisi kac avro vs diye sorarken resepsiyondaki nereden geldiniz sorusuna istanbul yanitini alinca e turkce devam edelim o zaman, deyip yuzunuzde bir gulumseme yaratabiliyor ve butun sorularinizi yanitlayip sehri guvenle gezmenizi saglayabiliyor. omania bolgesine gitme! atinada en cok duydugum cumle buydu ve sabah erken saatlerde omonia bolgesinde snif snif yapanlari gorunce hemenn syntigma meydanina atmistim kendimi, atinada. syntigma meydani su meshur askerlerin nobet tuttugu parlemento binasinin oldugu meydan dersem, hepiniz bilirsiniz, o bolge guvenli zaten oraya acilan caddeler hep alisveris caddeleri ermou vs gibi ve bolce polis var etrafta: polis mi cok ben mi algida secicilik polis goruyorum henuz bunun yanitini bulamadim. syntigma meydani temiz guvenli tur otobuslerine binip sehri gezebileceginiz en bi atina meydani iste akropolisten baska tabii. ben yoruluyorum metro-tren aktarmasindan ama ne yaparsin  gezerken cozuyorsun iste' tabii bu dilin benzerligi de yok baska dillere ve alfabelere biraz yeni okuma yazma ogrenmis halde geziyorsun ama olsun artik ne yapalim:))) kifisi demek ilse kifisa demek arasinda bir semt fark var, ona gore:)))) iyi teleffuz etmeye bakin. 


atina izlenimleri sonra 


kibarlar ve bunu kibarlik icin degil oyle olmasi gerektigi yumusakliginda yapiyorlar. tarif edemiyorlarsa -ingilizce bilmiyorlarsa - yaniniza katilip sizi o anlatmasi zor duraga ya da aradiginiz yere kadar goturebiliyorlar ve evet cok kahve cok bira iciyorlar. otobuse binerken bira alip yolda iciyorsunuz: kimse bir sey demiyor. 


kadinlar her iste: taksici' kasap' balikci' benzinci vs vs vs bizim burun kivirdigimiz mesleklerde yani bolca marika calisiyor' yorgo' yorgo kahvede frappe iciyor. 


erkek her yerde ayni diyecegim ama bariz farklar var yorgo ile ahmet arasinda. cok bariz hem de yorgo bakmiyor kimseye ahmeti anlatmama gerek yok degil mi :)) 


ben biraz dolasayim blog 

sonra yine yazarim belki 


ahh unutmadan kavala meydan hala mis gibi kahve kokuyor 

No comments:

Post a Comment